ביקור קצר בפרת'

21 ינו

בשבוע שעבר ביליתי יומיים בביקור קצר בפרת'. רוב הביקור עבר בלהעביר סדנא אצל לקוח, אבל בין לבין יצא לי לראות ולשמוע קצת את פרת'. למרות שאנחנו פה יותר משנתיים וכבר כמה פעמים תיירנו באוסטרליה לא יצא לי להגיע למערב אוסטרליה קודם, והמקום נמצא גבוה ברשימת הלטייל שלי. אם כבר מזכירים את רשימת הלטייל שלי אז זה נמצא גבוה מאוד ברשימה, אבל המקום הראשון שמור לאנטרקטיקה שזה החלום הגדול שלי (אחרי לעבור לגור באוסטרליה כמובן).

בכל אופן, פרת'. הדבר הראשון ששמתי לב אליו היה הרבה מאוד אנשים במדים, למעשה לא ראיתי כל כך הרבה אנשים במדים עם תיקי גב מאז שהפסקתי לעבור בתחנה מרכזית חדשה בתל אביב ביום ראשון בבוקר. המדים שלובשים עובדי תעשיית המכרות בפרת' קצת יותר זרחניים אבל ולשמחתי אין להם נשק על הגב. כשהסתכלתי על האנשים מסביב בתור למוניות משדה התעופה התגעגעתי קצת לימים שבהם יכולתי ללבוש ג'ינס לעבודה. אבל רק קצת.

בנסיעה במונית משדה התעופה, המזל הקבוע שלי עם נהגי מוניות סידר לי מוסלמי אדוק בתור נהג. ניהלנו שיחה קלה על עמודי האיסלם, עשרת הדברות, העולם הבא ושאר זוטות. כל כך שמחתי לראות את המלון שכמעט בירכתי שהחיינו במקום רק כדי לראות איך הוא יגיב. הנהג הזה עם כל מגרעותיו היה כלום לעומת הנהג שבא אחריו שסידר לי תאונה ועדיין חייב אותי על הנסיעה (אל דאגה, חגרתי חגורת בטיחות, ישבתי מאחורה ושמחתי שכל הפוביות שלי חסכו לי פציעה).

את רוב השהות שלי ביליתי בסיטי של פרת', באחד מהמגדלים. הבטיחו לי לעלות לקומה השלושים ומשהו להנות מהנוף אבל לא יצא. לא היתה לי הזדמנות להסתובב בעיר, למעט צהריים בברוקפילד פלייס וארוחת ערב בקומפלקס ששכחתי שמו ליד הים, אז לא חוויתי יותר מדי. אבל זו היתה טעימה מעניינת מעולם כל כך שונה ממה שהכרתי עד עכשיו וזה היה מרתק. הלקוח שביקרתי היה אחד מענקי הכרייה, וכשדיברתי איתם על בדיקות ועל אוטומציה הם דיברו איתי על מערכות ששולטות בתזמון משלוחי ענק של ברזל, על דירוג איכות של משלוחים ועל כרייה אי שם בצפון של אוסטרליה. מדהים אותי כל פעם מחדש איך התוכנה נכנסת לכל אספקט של החיים שלנו ולכל תעשייה. אלה דברים שלא נחשפים אליהם בעולם של ה"הייטק" כשיושבים וחושבים על פיצ'רים.

תוך כדי שיחות עם אנשים שמעתי קצת על המיינינג בום שהיה בפרת' בעשור האחרון ואיך העיר התפתחה במהירות*. איש המכירות שארח אותי סיפר לי קצת על חברות הכרייה הגדולות, על אנשים שהרוויחו יותר כסף ממה שידעו לעשות איתו וקנו בתים וסירות ובתים, ובזמן שאנחנו יושבים במסעדה ומדברים אני מסתכלת על שורה ארוכה של סירות שעומדות למכירה בנמל. האם זו התוצאה של הבום שמסתיים אני שואלת את עצמי או שזו סתם מקריות?

20140115_173839

קינגס פארק

לפי המארח שלי הדברים שיש לראות בפרת' זה הסיטי, קינגס פארק, החוף ופרמנטל. בביקור הזה ראיתי שלושה מתוך הארבעה. את פרמנטל אני אשמור לביקור הבא, שיהיה כנראה מוקדם משציפיתי. אבל העיר וכל הסיפורים ששמעתי עוררו אצלי עניין, אז בינתיים התחלתי לצפות ב Boomtown ב ABC, לקבל קצת רקע. עד הפעם הבאה.

* אם זה היה הבלוג של אריק, היה מופיע פה רקע היסטורי על פרת' וכו'. אני אסתפק בזה

4 תגובות to “ביקור קצר בפרת'”

  1. Idan ינואר 22, 2014 בשעה 3:01 am #

    מעניין
    חבל שאי אפשר לצפות בסדרה און ליין.
    בכלל, אני מוצא את האוזים שמרנים מאוד בכל הקשור לתכנים שלהם, לא כמו אצלנו שחצי שעה לאחר תוכנית מסוימת זה כבר נמצא ברשת.
    זה טוב ולא טוב( בעיקר פחות טוב לנו, הצרכנים)

    • tltali ינואר 22, 2014 בשעה 6:54 am #

      תכנים בדרך כלל מועלים ל iview בסיום התוכנית. אני לא יודעת אם זה גם נמצא ברשת. אני בדרך כלל משתמשת ב iview שם גם מצאתי את הסדרה.

  2. orlyipn ינואר 22, 2014 בשעה 3:34 pm #

    עם כל הכבוד למארח שלך, בפעם הבאה שאת מגיעה תני קריאת כיוון כי בפרת' יש הרבה יותר מאשר הסיטי החוף ו Freo.
    ובכלל, למי שמגיע מסידני, הסיטי של פרת' זו בדיחה… שלושה וחצי רחובות וזהו.

    אבל פרימנטל שווה גם שווה (אווירה דומה יש אולי ב rock אבל רק אולי, כי פרימנטל יותר שווה) ותלוי במה יש בעיר כשאת מגיעה (כי כמו שאת וודאי יודעת – אי אפשר להספיק הכל)

    מה שבטוח – אם תצליחי לדחוס כוס קפה אשמח לבוא לפגוש אותך.

    • tltali ינואר 22, 2014 בשעה 4:20 pm #

      בכיף. תודה על ההמלצות 🙂 בינתיים התכנון הוא למרץ אבל תמיד יש הפתעות.

כתיבת תגובה